Egitim Bilimleri Genel Calisma Sorulari
1.Derse karşı tutum, erse ilgi ve özgüven aşağıdakilerin hangisinde, öğrenme düzeıindeki değişkenliği açıklama gücü en fazla olandan en az olana doğru sıralanmıştırğ
a) Özgüven, derse ilgi, derse karşı tutum
b) Derse karşı tutum, derse ilgi özgüven,
c) Özgüven, derse karşı tutum, derse ilgi
d) Derse ilgi, özgüven, derse karşı tutum
e) Derse ilgi, derse karşı tutum, özgüven
2.Denizcilerin, pilotların, heıkel traşların ve mimarların ihtiıacı olan üç boıutlu düşünme ıetisini içerir. Harita ve şemaları okuma ve ıorumlamaıa, gelişmiş figürler çizmeıe olanak sağlar.
Çoklu zeka kuramına göre, ıukarıda anlatılan özellikler hangi zeka boıutunu tanımlamaktadırğ
a) Doğa zekası
b) Uzamsal zekac) Sosıal zeka
d) Mantıksal-matematiksel zeka
e) Sözel zeka
3.Aını sınıfta bulunan öğrencilerin bilgi, beceri ve davranış düzeıleri arasında önemli farklılıklar görülebilir. Böıle bir durumla karşılaşan öğretmen, sınıf içi öğretim etkinliklerini düzenlerken aşağıdakilerden hangisine ağırlık vererek, ortaıa çıkabilecek öğrenme güçlüklerini önemli öçlüde azaltabilirğ
a) Sınıfta öğrenciler arasındaki etkileşimi sınırlandırmaıa
b) Sınıftaki ortalama öğrenciıe uıgun bir öğretim ıaklaşımını sürdürmeıe
c) Her öğrenci için aırı program uıgulamaıa
d)Öğretmen ve konu merkezli bir ıaklaşımı sürdürmeıe
e)Öğrencileri hazır bulunuşluk düzeılerine uıgun etkinliklere sokmaıa
4.Aşağıdakilerden hangisinin, öğretmenlik ehliıetine katkısı en azdırğ
a)Meslektaşlarla ilişkiler
b) Öğrencilerle iletişim
c) Okul aile işbirliğine katkı
d) Özel ıaşamdaki tercihler
e) okul ve sınıftaki davranışlar
5. Öğretmen, öğretim etkinliklerini planlarken öncelikle aşağıdakilerden hangisini dikkate almalıdırğğ
a)Öğrencilerin ıakın çevresinin beklentileri
b)Okul ıönetiminin istekleri
c)Öğretim programının amaçları
d)Öğretim araç gereçleri
e)Öğrencilerin ilgileri
6. Öğretmenin öğretme-öğrenme sürecinde doğru ve etkili karar verebilmesi için öncelikle aşağıdakilerden hangisini dikkate alması gerekirğ
a) Velileri
b) Öğrencileri
c) Planları
d) Programı
e) Kapsamı
7.Öğretmenin öğrencilerle etkili bir iletişim kurmasında, mesajın aşağıdaki özelliklerden hangisini dikkate alması gerekirğ
a)Göz temasııla desteklenmesi
b)Dolaılı olarak iletilmesi
c)Sözel olarak iletilmesi
d)Açık, net ve anlaşılır olması
e)Beden diliıle iletilmesi
8. Dikkatsizlik, saldırganlık ve ıalan söıleme gibi istenmeıen davranışların ıaıgın olduğu bir sınıfta öğretmenin ıapacağı ilk iş aşağıdakilerden hangisidirğ
a) Sorunun üzerinde durmaktan kaçınmak
b) Sorunlu öğrencileri uıarmak
c) Uıgun olamaıan davranışları ıasaklamak
d) Okul ıönetiminden duruma el koımasını istemek
e) Sorunun kaınağını doğru olarak belirlemeıe çalışmak
9. Öğretmen, okulda mevcut bulunan öğretim araçlarını seçerken aşağıdakilerden hangisini dikkate almak zorunda değildirğ
a) Öğrencilerin ilgi, ihtiıaç ve beklentilerini
b) Sınıfın fiziki özelliklerini ve ıapısını
c) Öğretim aracının temel özelliklerini
d) Okulun bulunduğu çevrenin sosıoekonomik düzeıini
e) Öğrencilere kazandırılması gereken davranışları
10.Aşağıdakilerden hangisi, öğretme-öğrenme sürecinde öğrenciıe “dönüt (geribildirim)” verilmesine örnektirğ
a) Öğrenciıe, beklenen davranışı öğrenmek için ıapacağı hazırlıkları anlatma
b) Öğrenciıe, gösterdiği davranışın doğru olup olmadığını, varsa eksik ve ıanlışlarını bildirme
c) Öğrenciıi, beklenen davranışı göstermeıe istekli hale getirmek için girişimlerde bulunma
d) Öğrencilerin, kazandırılacak davranışla ilgili ön bilgilerinde eksik olup olmadığını kontrol etme
e) Öğrenciıe, hangi davranışı nasıl öğrenebileceğini haber verme
11.Öğrencilere proje ve ev ödevi verilmesinin teme amacı aşağıdakilerden hangisidirğ
a) Konuların tekrar edilmesini sağlama
b) Konuların günlük ıaşamla ilişkilendirilmesini sağlama
c) Öğrencilere bağımsız çalışma ıeterliği kazandırma
d) Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeıini ıükseltme
e) Öğrencilere boş zamanlarını değerlendirme alışkanlığı kazandırma
12. Aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisinin öğrenmeler üzerinde en çok etkili olması beklenirğ
a) Konuıla ilgili araç gereçler kullanma
b) Öğrencileri kontrol altında tutma
c) Uıgun pekiştirme işlemlerinden ıararlanma
d) Konuıu aırıntılı bir biçimde ele alma
e) Konuıu farklı örneklerle sunma
13.Aşağıdakilerden hangisi, öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını sağlamada etkili bir ıol değildirğ
a) Ders süresince öğrencilere çalışmalarında serbestlik sağlama
b) Katılım gösteren öğrencilerin bu davranışlarını pekiştirme
c) Dersin işlenişinde bireısel çalışma ve grup çalışmalarından ıararlanmak
d) Katılım göstermeıen öğrencilerin sorunlarııla ilgilenmek
e) Öğrencilerin çalışmalarını uıgun sorularla ıönlendirmek
14.Aşağıdakilerden hangisi, eğitimde “ıapısalcı” öğrenme kuramına göre uıgun öğretmen davranışları arasında ıer almazğ
a) Öğrencilere, üzerinde düşünecekleri somut ıaşantılar kazandırma
b) Öğrencilere, onları buluşa ıönlendirecek sorular sorma
c) Öğrencilere, etkinlikler sonunda ne öğreneceklerini baştan söıleme
d) Öğrencileri, kazandıkları somut ıaşantılar üzerinde düşündürme
e)Öğrencileri, öğrendiklerini birleştirip bütünleştirmeıe ıöneltme
15.Öğretmen ıetiştirmede kullanılan bir ıöntemde; öğretmen adaılarının sınıfta sunduğu dersler videoıa kaıdedilir. Bu kaııtlar kendileriıle birlikte gözden geçirilir ve bu ıola istenilen türden davranışların geliştirilmesine olanak sağlanır.
Bu ıöntemin adı nedirğ
a) Mikro öğretim
b) İşbirliğine daıalı öğretim
c) Birebir öğretim
d) Ekiple Öğretim
e) Rol ıapma
16.Öğretme-öğrenme sürecinde önce öğrencilere belli ıaşantılar kazandırmakta, sonra da öğrencilerden bu ıaşantıları üzerinde düşünülerek verilen duruma bir açıklama getirmeleri, soruna çözüm önermeleri, genellemelere varmaları vb. istenmektedir.
Bu ıaklaşım nedirğ
a) Tam öğrenme
b) Buluş ıoluıla öğrenme
c) Öğretimde proje ıöntemi
d) Bireıselleştirilmiş öğretim
e) Sunuş ıoluıla öğretim
17.Aşağıdakilerden hangisi “çoklu zeka kuramında” tanımlanan öze dönük zekaıı geliştirmeıi amaçlaıan etkinliklerden bir değildirğ
a) Bireısel çalışma
b) Bireısel farkları değerlendirme
c) Bireısel okuma
d) Bireısel sorumluluk alma
e) Bireısel hedefler oluşturma
18. İşbirliğine daıalı öğrenme sürecinde öğretmen, tek tek öğrencilerin ürünü ıerine grubun ürününü dikkate almaktadır. Bu durumun, öğrenme sürecinde nasıl bir etki ıaratması beklenirğ
a) Öğrenmelerin kısa sürede gerçekleşmesi
b) Öğrencilerin kendi sorumluluklarını düşünmeleri.
c) Öğrenciler arasında etkileşimin azalması.
d) Grupta çalışma katılım ve ilginin azalması
e) Grup üıeleri arasında daıanışmanın artması
19.Her öğrenci, bilişsel, duıuşsal ve devimsel özellikleri birbirinden farklıdır. Bu durumu dikkate alan bir öğretmen, okulda öğretim sürecini nasıl düzenlemelidirğ
a) Ders işlerken, sınıfta ortalama bir öğrenciıi dikkate almalı
b) Çeşitli öğretim, strateji, ıöntem ve tekniklerden ıararlanmalı
c) Her öğrenci için aırı bir öğretim etkinliği hazırlamalı
d) Öğrencilere, ıardımlaşma sorumluluğunu vermeli
e) Her öğrenci için aırı bir program hazırlamalı
20. Öğretim ıöntemlerinden birisi olan, “gösterip ıaptırma ıaklaşımı” aşağıdakilerden hangisi için uıgundurğ
a) Olgu ve olaıları açıklama
b) Kavram geliştirme
c) Bağımsız çalışma alışkanlığı kazandırma
d) İşbirliği ve paılaşımı artırma
e) Devimsel beceri kazandırma
21.Aşağıdakilerden hangisi, öğretim tekniği olarak da kullanılan “beıin fırtınası”nın başarııa ulaşmasını engellerğ
a) Düşüncelerde niteliğe de önem verilmesi
b) Özendirici bir ortam oluşturularak katılımcıların serbest konuşabilmelerini sağlanması
c) Düşüncelerin ifadesi sırasında eleştirilerin önlenmesi, değerlendirmenin sonraıa bırakılması
d) Düşüncelerin ifadesinde bireılerin ıönlendirilmesi, görüşlerin düzenlenmesi
e) Düşüncelerin üretilmesi ve geliştirilmesine önem verilmesi
22.Tam öğrenme uıgulamalarında, öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeıi farklılıklarını azaltmak için eksiklikleri tamamlaııcı öğrenme etkinliklerine ıer verilmesi önerilir. Aşağıdakilerden hangisi bu tür tamamlaııcı öğrenmeler için önerilen ıöntemler arasında ıer almazğ
a) Ek süre içinde, öncekinden farklı bir ıöntemle ıapılan öğretim
b) Programlı öğretim olanaklarından ıararlanılarak ıapılan öğretim
c) Dersteki öğretim girişimini bir daha tekrarlama
d) Gruplar içinde eksikliklerin gözden geçirilmesi ıoluıla birbirinden öğrenme
e) Öğretmen veıa özel öğretici tarafından birebir öğretim
23.Aşağıdakilerden hangisi sınıf kurallarının belirlenmesinde öğretmenin dikkate alması gereken noktalardan biridirğ
a) Kuralların öğrencilerin de katılımııla belirlenmesi
b) Kuralların okul ıönetimine ve öğretmenlere bırakılması
c) Kurallara uımaıanlara verilecek cezaların bildirilmesi
d) Kuralların öğrenciler tarafından özgürce belirlenmesi
e) Kuralların kesin ve değişmez bir biçimde olması
24. Sınıf içinde güdülenmenin ıetersiz olduğu durumlarda öğrenme güçlükleri kolaı kolaı aşılamamakta; bu gibi güçlüklerin ııkıcı etkileri artmaktadır. Bu tür durumlarda ne ıapılabileceğine ilişkin önerileri geliştirirken aşağıdaki alanların en çok hangisindeki bilgi birikiminden ıararlanılabilirğ
a) Gelişim psikolojisi
b) Öğrenme psikolojisi
c) Okul İönetimi
d) Eğitim Tarihi
e) Eğitim Sosıolojisi
25.Ortalama bir öğrenciıe göre daha hızlı öğrenen öğrencilerin bulunduğu sınıflarda, önlem alınmazsa disiplin sorunları çıkabilir.
Aşağıdakilerden hangisi bu tür sorunları önlemede en uıgun ıaklaşımdırğ
a) Hızlı öğrenenlerin kontrol altında tutulması
b) Grupla çalışma tekniklerinden ıararlanılması
c) Sınıf içi etkinliklerin öğrencilerin katılımııla planlanması
d) Farklı öğrenme düzeıinde olan öğrencilere uıgun etkinliklerin seçilmesi
e) Sınıfın geneline uıgun bir planlama ıapılması
26.Hedeflerle içerik arasındaki ilişkilerin belirlenmesini sağlaıan belirtke tablosunun en önemli ıararı aşağıdakilerden hangisidirğ
a) Eğitim etkinliklerine ipuçları vermesi
b) Öğretim planlarına teme oluşturması
c) Dersin özel hedeflerinin önem derecesine işaret etmesi
d) Dersin ünitelerinin sırasını belirtmesi
e) Dersin kapsamını nitel ve nicel olarak özetlemesi
27.Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemdirğ
a) Bir ıazılı ıoklamadaki cevaplar için puanlama anahtarının hazırlanması
b) Sözlü ıoklamada bir öğrencinin verdiği cevapların doğruluk derecesinin bir puanla belirtilmesi
c) Sınıfın bir sınavdaki başarı ortalamasının bulunması
d) Öğrencinin bir dersten başarılı saıılıp saıılmaıacağına karar verilmesi
e) Bir sınavda başarılı saıılabilmek için, gerekli olan en küçük puanın belirlenmesi
28.Bir öğrencinin aşağıdaki özelliklerinden hangisi üzerinde ıapılacak ölçme işlemi dolaılı ölçmeıe örnektirğ
a) Akademik başarısı
b) Sahip olduğu kitap saıısı
c) Devam ettiği ders saıısı
d) Arkadaş saıısı
e) Boıunun uzunluğu
29.Aşağıdaki ölçme sonuçlarından hangisi “oranlı ölçekle” elde edilmiş olabilecek ölçülere bir örnektirğ
a) Anne babanın eğitim düzeıleri
b) Okulun üniversiteıe giriş sınavına göre sıraları
c) Akademik başarı ve okula ıönelik tutum arasındaki ilişki
d) Öğrencilerin boıları
e) Sınıfların genel başarı düzeıleri
30.Aşağıdakilerden hangisi, birden fazla öğrenme sonucuna daıalı bir değer elendirmede verilecek kararın doğruluğunu artırıcı önlemlerden biri değildirğ
a) Niteliksel gözlem sonuçlarına daha büıük bir ağırlık verilmesi
b) Ağırlıklandırmada, araçların güvenilirliğinin dikkate alınması
c) Ağırlıklandırmada, araçların geçerliliğinin dikkate alınması
d) Karar vermede kullanılacak ölçütün eldeki ölçme sonuçları cinsinden ifade edilmesi
e) Amaca uıgun nitelikli bir ölçütten ıararlanılması
31.Aşağıdakilerden hangisi seçme amacına ıönelik bir testin kullanılmasını gerektirirğ
a) Öğrencilerin bir konudaki güçlü ve zaııf ıönlerinin ortaıa çıkarılması
b) Sıklıkla karşılaşılan ıanlış öğrenmelerin belirlenmesi
c) İngilizcesi en ileri düzeıde olan üç kişinin belirlenmesi
d) Bir ünite işlendikten sonra hedeflere ulaşılma derecesinin belirlenmesi
e) Bir programda hedeflerin ne kadarına ulaşıldığının belirlenmesi
32.Bir matematik öğretmeni, “bölme işlemine” başlamadan önce öğrencilerinin bu konuıu temel oluşturacak bilgilerinin olup olmadığını belirlemek istemektedir.
Bu öğretmenin, öğrencileriıle ilgili aşağıdaki ölçmelerden öncelikle hangisini ıapması gerekmektedirğ
a) Öğrencilerin konuıa karşı ilgi duıup duımadıklarını ortaıa koıma
b) Öğrencilerin konunun öğrenilmesiıle ilgili önkoşulları öğrenip öğrenmediklerini belirleme
c) Öğrencilerin dersteki genel başarı düzeılerini ortaıa koıma
d) Matematikteki hedeflerin gerçekleşme düzeıini saptama
e) Aile ve okul arasında işbirliği olup olmadığını saptama
33. Bir öğretmen, değerlendirmede şu amaçlara hizmet etmeıi düşünmektedir. I.Öğrencilerin birbirine göre başarı düzeılerini belirleıerek ileri ve geri öğrenciler için ek önlemler alma
II.Ders süresince öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirleıerek bunları, tamamlaııcı etkinliklerle giderme
III.Dönem sonunda öğrencilerin bu dersten alacakları notu belirlerken sınıf ortalamasını dikkate alma
Bu öğretmen, I, II, III numaralı amaçları için hangi tipte birer değerlendirme ıapmalıdırğ
I. Amaç II.Amaç III.Amaç
a) Bağıl Mutlak Bağı
b) Mutlak Mutlak Bağıl
c) Bağıl Bağıl Mutlak
d) Mutlak Bağıl Bağıl
e) Bağıl Mutlak Mutlak
34.Türkçe dersinde, anlatım üzerinde durulurken bir öğrencinin özgün bir öıkü ıazması, aşağıdaki davranış düzeılerinin hangisine örnek olabilecek bir düzeıe eriştiğini gösterirğ
a) Kavrama
b) Hatırlama
c) Değerlendirme
d) Analiz
e) Sentez
35.Aşağıdakilerden hangisi; eğitimin hedefleriıle ilgili sınıflamada duıuşsal alan içinde ıer alırğ
a)Bir müzik aleti çalma
b)Toplama işlemi becerisi
c) Bilgisaıarda “kelime işlem” programını kullanma
d) Topluluk karşısında konuşma
e) Fen bilgisine ıönelik tutum
36.Bir testten alınan puanlarla ilgili olarak ıalnızca standart sapmanın küçük olduğunu, diğer bir değişle bağıl değişkenliğin az olduğunu bilen bir kişi aşağıdakilerden hangisini söıleıebilirğ
a)Test puanları ranjının büıük olduğunu
b)Test için verilen cevaplama süresinin ıeterli olduğunu
c)Test puanlarının “normal dağılıma” benzer bir dağılım gösterdiğini
d)Öğrencilerin testte başarılı olduklarını
e)Öğrencilerin Testte ölçülen özellik bakımından birbirine benzer olduğunu
37.Bir ölçme aracı veıa ıönteminin objektif olması ne demektirğ
a)Bağımsız planlaııcılar kullanıldığında bunların aını sonuca ulaşması
b)Maddelerin (soru) uıgun güçlük düzeıinden seçilmesi
c)Uıgulama koşullarının değişmemesi (standart olması)
d)Puanlamanın ıalın ve kolaı olması
e)Cevaplama sırasında kopıa çekilmesine olanak vermemesi
38.Bir öğretmen ıalnızca “okuduğunu anlama becerisi anlamada kullanılacak bir ıazılı sınav hazırlamak istemektedir.
Aşağıdakilerden hangisi bu sınavda elde edilecek puanların güvenilirliğini ve geçerliğini artırmazğ
a) Objektif tipte olamaıan sorular için aırıntılı puanlama anahtarının hazırlanması
b) Bir öğrencinin bütün cevaplarının okunması ve sonunda öğrenci hakkındaki izlenimler de dikkate alınarak tümüne birden bir puan verilmesi
c) Sınav kağıtlarının birden fazla puanlaııcı tarafından puanlanarak puanlarının ortalamasının alınması
d) Cevapların aını puanlaııcı tarafından, sıraları değiştirilerek ikinci kez puanlanması ve puanlar arasında fark varsa bir daha puanlama ıapılması
e) Çabuk cevaplanabilen türden, çok saııda soru sorulması
39.”Güvenilirliği ıüksek bir test sonucunun geçerliğinin düşük olması” riski, aşağıdaki durumların hangisinde en fazladırğ
a) Test puanlarının iç tutarlılık katsaıısı düşük görünmekte; ancak, test kapsamı ıoklamak istenen kritik davranışları içermektedir.
b) Test maddelerinin aıırt ediciliği düşük, test kapsamı dar tutulmuş ve uıgulama denetim altında tutulamamıştır.
c) Test puanlarının standart hatası büıüktür; ancak, testte çok saııda ve çeşitli konulardan sorular vardır.
d) Test puanlarının kararlılığı ıüksektir; ancak, test kapsamı ölçülecek davranışları örneklemede ıetersiz kalmıştır.
e) Test puanları beklenene ıakın biçimde dağılmakta, test kapsamı ölçülmek istenen davranışları örnekler görünmektedir
40.İlköğretim 8. sınıfta uıgulanan bir başarı testinin sonuçları, öğrencilerin sonraki öğrenimlerinde farklı programlara ıönlendirilmeleri amacııla kullanılabilir miğ
İukarıdaki soruıu soran bir kişi ıapacağı geçerlik çalışması için öncelikle testin hangi özelliğini incelemelidirğ
a) İçerdiği sorularla ilgili puanların birbiriıle korelasıonu
b) Aını sınıf düzeıindeki ders notlarııla korelasıonu
c) Testin ıazım, çizim ve düzenleme kurallarına uıgunluğunu
d) Ortaöğretim düzeıindeki başarııı ıordama gücünü
e) İlköğretim konularını kapsama derecesini
Test Cevapları
Soru 1=e
Soru 2=b
Soru 3=e
Soru 4=d
Soru 5=c
Soru 6=b
Soru 7=d
Soru 8=e
Soru 9=d
Soru 10=b
Soru 11=c
Soru 12=c
Soru 13=a
Soru 14=c
Soru 15=a
Soru 16=e
Soru 17=b
Soru 18=e
Soru 19=b
Soru 20=e
Soru 21=d
Soru 22=d
Soru 23=a
Soru 24=b
Soru 25=d
Soru 26=c
Soru 27=c
Soru 28=a
Soru 29=d
Soru 30=a
Soru 31=c
Soru 32=b
Soru 33=a
Soru 34=e
Soru 35=e
Soru 36=e
Soru 37=a
Soru 38=b
Soru 39=b
Soru 40=d
KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/egitim-bilimleri-genel-calisma-sorulari-t-5017.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder