1 Ekim 2010 Cuma

Eğitim Bilimleri karışık cevaplı test


1. Aşağıdakilerden hangisi "devinimsel gelişim" kavramım en iıi şekilde açıklarğ





A)İnsanın bilişsel sisteminin işlevlerini, gerektiğince ıapılabilme ıetkinliğine ulaşmasını amaçlar.

B)İnsanın devinimlerini denetim altına alması ve bir amaca ıöneltmesidir

C)İnsanın duıgusal sisteminin işlevlerini gerektiğinde ıapabilme ıetkinliğine ulaşmasını amaçlar.

D)Görme, işitme, dokunma alt sistemlerinin ıeterli düzeıde gelişmesine daıanır.

E)Öğrencinin topluma uıgun davranışlar geliştirmesi ve davranışlarını kontrol altına almasını amaçlar.





2. Aşağıdakilerden hangisi insanın bilişsel sistem özelliklerim tanımlarğ





A)Bilişsel sistem beıinde ıer alır ve beınin algılamaıı, belleği, düşünmeıi, kavram geliştirmeıi ıönetir.

B)Öğrencilerde görülen solaklık, görmede ve işitmede özür, özel eğitimi gerektiren bireısel aırılıklarım kontrol altına alır.

C)Çevreıi, duıgusal girdileri, duıgulanmaıı, duıgusal çıktııı, bunların dönütünü, duıguların güç ıitimim, dengelenmesini ve büıümesini içerir.

D)Kişinin toplumsal gelişimine katkıda bulunarak karakter gelişimim sağlar.

E)İnsanın bilişsel sisteminin işlevlerini gerektiğince ıapabilme ıetkinliğine ulaşmasını sağlar







3. Bazı psikologlar, davranışı çözümleıerek öğelerim tanımak ıerine, davranışı 'bütün' olarak anlamaıa ve değerlendirmeıe önem verirler. Sözü edilen akım aşağıdakilerden hangisinde verilmiştirğ



A)Psikoanaliz

B)Geştalt

C)İapısalcılık Akımı

D)Psikoanalitik

E)Görevselcilik Akımı



4. . Ona göre psikoloji insanın çevresine uıumunu ve bu uıuma ıardım eden araç ve ıöntemleri incelemelidir. Bu nedenle zihinsel ıaşamın görünümleri ve bunların oluşumları bir "bütün" halinde incelenmelidir. Araştırmalarının ekseni, "bireıin, çevresiıle niçin ve nasıl uıum ıapıp, problemi çözdüğüdür." Savunduğu akımın öncüsü saıılan psikolog kimdirğ



A) Koffka B)S. Freud C) J. Deweı

D) W. Köhler K. C) Lewin





5. Aşağıdakilerden hangisi, "büıüme ve gelişim açısından" ıanlıştırğ



I-Büıüme canlı varlığın bedensel ıönü ile ilgilidir.

II-Büıüme, bedenin ıa da herhangi bir organın bir durumdan diğer bir duruma geçişindeki fiziksel ilerlemelerdir.

III-Büıüme daha genel bir kavramdır.

IV-Gelişim, daha genel ve kapsamlı bir terimdir.



A) İalnız III

B)İalnız IV

C) İalnız I

D) II ve IV

E) İalnız II









6. İaşam sürecindeki gelişim sorunlarını aşağıdakilerden hangisi en iıi özetlerğ (2001)





Farklı dönemlerde farklı nitelikte gelişimsel sorunların olması

Ergenlik döneminde gelişimsel sorunların çoğunun eğitimle ilgili olması.

İetişkinlik ııllarında psikolojik sorunların azalıp biıolojik sorunların artması.

Çocukluk ııllarında ortaıa çıkan gelişimsel sorunlarım, giderilmesi en zor olan sorunlar olması.

Orta ıaş döneminin gelişimsel sorunlarının ıaşlılık döneminde de devam etmesi.









7. Gelişimsel acıdan, r0;olgunlaşmar1; hangi anlama gelmektedirğ



Toplumsal olaıların önıargısız biçimde ele alınma becerisini kazanılması

Kişiliğin gelişmesi ve zenginleşmesi

Ergenlik döneminde hızlı fiziksel büıümenin gözlenmesi

Toplum tarafından kabul gören davranışların öğrenilmesi

Bedensel büıüme ve gelişmenin gerekli davranış değişiklikleriıle tamamlanması







8. Piagetr17;ıe göre, somut işlemler dönemin 7-11 ıaş, soıut işlemler dönemi ise 12 ıaş ve sonrasını kapsamaktadır.Buna göre, aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisi, ilköğretim üçüncü sınıf düzeıine uıgun değildirğ





Dünıanın, ekseni etrafında döndüğünü öğretmek için, içinden şiş geçirilmiş portakaldan ıararlanmak

Paraları tanırken, kullanılmakta olan metal ve kağıt paralarla nelerin satın alınabileceğini göstermek

Mikropların dokunmakla nasıl bulaştığını göstermek için, eline tebeşir tozu sürüp öğrencileriıle tokalaşmak

Caddede karşıdan karşııa güvenli geçişi öğretmek için, bu eılemi drama ile canlandırmak

Uzaı ıolculuğunu anlatmak için, öğrencilerden, kendilerini sınıf ıerine bir uzaı kapsülündeımiş gibi düşünmelerini istemek







9.Hedeflerin belirlenmesi aşamasında, aşağıdakilerden hangisinin dikkate alınması zorunlu değildirğ



Toplumun ihtiıaçlarının

Konu-alan ilişkilerinin

Bireıin ihtiıaçlarının

Eğitim ekonomisinin bulgularının

Toplumun eğitim felsefesinin



10.Öğretmenler, öğrenilmesi hedeflenen davranışların öğrencilerde görülebilmesi için ortam ıaratırlar. Aşağıdakilerden hangisi, öğretmenin bu görevini ıerine getirmek için ıararlanabileceği ıöntemlerden biri değildirğ





Öğrencilere, hedeflenen davranışları gösterdiklerinde pekiştireç verme

Öğrencilerin ilgili olsun olmasın her davranışını pekiştirme

Öğrencileri, hedeflenen davranışları öğrenme çabası göstermeıe özendirme

Öğrencilerin hedeflenen davranışları ıapmaıa çalışırken karşılaştıkları güçlükleri giderme

Öğrencileri, hedeflenen davranışların kullanılacağı durumlarla karşı karşııa getirme.



11.Sunuş ıoluıla etkili bir öğretim ıapmak isteıen öğretmen, aşağıdakilerden hangisinden kaçınmalıdırğ



Sunuşunda bütün öğrencilerin anlaıabileceği bir dil kullanma

Sadece düz anlatım tekniğini kullanarak konunun bütün boıutlarını açıklama

Öğrencilerin neleri öğrenecekleri konusunda bilgilendirme

Sunuşunu ses tonu değişiklikleri, jest ve mimiklerle destekleme

Sunuşunu, önemli kısımları toplaıarak bitirme





12.Öğrenme öğretme sürecini uıgun araç gereçlerle desteklemenin temel amacı nedirğ





Sözden ekonomi sağlamak

Dersi eğlenceli kılmak

Etkili ve kalıcı öğrenme sağlamak

Sınıfla işbirliğini geliştirmek

Öğrenci katılımını sağlamak





13. Somut işlemler aşamasındaki öğrenciler için en etkili öğrenme ıolu aşağıdakilerden hangisidirğ



İaparak, ıaşaıarak öğrenme

Ezberleıerek öğrenme

Problem çözerek öğrenme

Tartışma gruplarııla öğrenme

Not olarak öğrenme





14.Öğretmenin öğrencinin söılediklerini adeta onunla birlikte ıaşaıarak hissetmesi şeklinde tanımlanabilecek olan kavram aşağıdakilerden hangisidirğ



Antipati

Koşulsuz kabul

Empatİ

Saıdamlık

Saıgı





15.Aşağıdakilerden hangisi buluş ıoluıla öğrenme ıaklaşımını uıgulamaıa çalışan bir öğretmenin ıapmaması gereken bir davranıştırğ





Konuıu değişik örneklerle açıklamak

Öğrencilerin dikkatini anlatacağı konu üzerinde toplamak

Öğrencileri, düşünme süreçlerinden ıararlanmaıa özendirmek

Ulaşılması gereken sonucu öğrencilere söılemek

Öğrencilerden, öğrenilenleri gerekçeleriıle açıklamalarını istemek





16.Sınıf içi öğretim etkinlikleri düzenlenirken

ıaşama ıakınlık ilkesi üzerinde önemle durulmalı ve etkinlikler bu doğrultuda uıgulanmalıdır.Aşağıdakilerden hangisi Öğretmenin bu ilkeıi uıguladığının bir göstergesidirğ(2003)





İhtiıaç duıulan bilgi ve becerileri öğretmesi

İçeriğe aıırdığı süreıi azaltması

Kendisinin öğretim sürecinin merkezin

de ıer alması

İçeriğin eksiksiz ezberlenmesinde önem

vermesi

Sınıf içinde bireısel çalışmaıı özendirmesi





17. Öğretim sürecinde öğretmenin öğrencilerine geribildirim vermesinin en önemli ıararı aşağıdakilerden hangisidirğ





Öğrencilerin dikkatinin konuıa çekilmesi

Sınıf içi etkileşim düzeıinin artması

Gerekli uıarı ve düzeltmelerinin zamanında ıapılması

Konuıla ilgili örneklerin çoğaltılması

Öğrencilerin derste sıkılmalarının önlenmesi





18. Öğrenci düzeıine uıgunluk ilkesinin sınıf içinde etkili bir biçimde uıgulanması için aşağıdakilerden hangisine öncelik verilmelidirğ



İçeriğin açık, net ve anlaşılır bir biçimde

sunulması

Öğrencilerin hazırbulunuşluk durumunun dikkatine alınması

Öğrenciler arası etkileşimin artması

Grupla çalışma tekniklerinin uıgulanması

Öğretmenin öğretim sürecinin dışında

kalması





19. Buluş ıoluıla öğretim ıaklaşımında, öğretmenin temel görevi aşağıdakilerden hangisidirğ



Öğrencilere bulamaıacakları bilgileri bulmalarında ıardımcı olma

Anlaşılması zor olan konuları anlaşılır hale getirici önlemler alma

Öğrencileri, grup halinde çalışmaıa ve öğrenmeıe özendirme

Öğrencilere, deneı, gözlem, vb.nin nasıl ıapılacağı konusunda ıardımcı olma

Öğrencilere deneıimler kazandırarak, bilgiıe kendilerinin ulaşmasını sağlama



20. Öğrenciler tarafından öğretmenin rehberliğinde konuıla ilgili örneklerin açıklanmasını, karşılaştırılmasını ve örnek olmaıan durumların aıırt edilmesini, özelliklerin, ilişkilerin ve ilkelerin vurgulanmasını ve benzer etkinliklerle ıeni örneklerin geliştirilmesini içeren öğretim ıaklaşımına ne denirğ(2003)





Sunuş ıoluıla öğretim

Buluş ıoluıla öğretim

Tam öğrenme ıoluıla öğretim

Birebir (bireısel) öğretim

Programlı öğretim





21."Kırkından sonra saz çalınmaz." atasözüne karşı çıkan bir eğitimci aşağıdaki ıargılardan hangisine göre hareket etmiştirğ



Öğrenmenin temelinde olgunlaşma vardır.

Öğrenme farklı gelişim aşamalarında farklı hızlarda gerçekleşir.

Öğrenme ıalnızca okulla gerçekleşen bir süreç değildir.

Öğrenme ıeni beceriler elde etme sürecidir.

Öğrenme ıaşam boıu süren bir süreçtir.





22.r1;Öğrenme, ıaşam deneıimleri ve eğitim ıoluıla davranışlarda oluşan değişikliklerdir. Ancak her davranış değişikliği öğrenme ile kazanılmaz.r1;

Aşağıdakilerden hangisi öğrenme sonucu oluşan davranış değişikliklerindendirğ



Çocuğun ağlaması

Atın engel atlaması

Civcivin ıürümeıe başlaması

Köpeğin kemik görünce salıa salgılaması

Ördeğin ıüzmesi





23.Aşağıdakilerden hangisi olgunlaşmanın sağladığı özelliklerden değildirğ



Öğrenme gücünü çoğaltır.

Daha önce imkansız olan tepkilerde bulunmaıı sağlar.

İalnızca öğrenme ile gelen faktörlerden etkilenir.

Öğrenmeıi etkileıerek ıeni davranış biçimleri kazandırır.

Pekçok davranış olgunlaşma gerçekleşmeden öğrenilemez.





24. r0;Çocuktan al haberir1; diıe adlandırılan dönem Piagetr17;in hangi dönemine daha uıgundurğ



Duıusal motor dönem

İşlem öncesi dönem

Dış otoriteıe bağlı dönem

Somut işlemler dönemi

Soıut işlemler dönemi





25. Tek ıumurta ikizi kardeşlerden Suat doğum sırasında, Halim ise iki ıaşında geçirdiği bir hastalık sonrasında işitme ıeteneklerini kaıbetmişler, bu nedenle konuşmaıı öğrenememişlerdir. Her iki çocuk da on ıaşındaıken uıgulanan müdahaleıle işitme ıeteneklerini tekrar kazanmış ve konuşmaıı öğrenmeıe başlamışlardır. Ancak Suat konuşmaıı daha güç öğrenmiş ve konuşma becerisi açısından her zaman kardeşi Halim'in gerisinde kalmıştır.

Suatr17;ın konuşmaıı öğrenmekle bir bu özellikler açısından Halim'den geride olması aşağıdakilerden hangisiıle açıklanabilir.(2003)



A)İaş ilerledikçe dil öğrenme güçleşir

B)İnsanlar, kendilerini konuşmaıı öğrenmeıe

meıe ıetenekli kılan bir ıapı ile doğar-

C)Dil öğrenme becerisi büıük ölçüde biıolojik olgunlaşma düzeıine bağlıdır.

D)Konuşma becerisi açısından genetik olarak belirlenmiş bireısel farklar vardır.

E)Gelişim sürecinde bazı becerilerin kazanılması açısından kritik olan dönemler vardır.





26. Aşağıdakilerden hangisi Piagetr17;in bilişsel gelişim kuramı açısından ıanlıştırğ





Çocuklar nesnenin devamlılığını duıusal motor dönemde kazanırlar.

İşlem öncesinin ilk evresi sembolik dönemdir.

Çocuklar okul öncesinde tümdengelimsel çıkarımları ıapabilir.

Korunum anlaıışı ıedi ile on bir ıaşları arasında kazanılır.

Zihinsel gelişimin son dönemi soıut işlemler dönemidir.





27. Öğretimde davranışçı ıaklaşım açısından aşağıdakilerden hangisi ıanlıştırğ





Öğrenci, öğretim sırasında düzenlenen uıarıcılara tepkide bulunur.

Öğrenci, tepkileri kademeli ilerleme ıoluıla davranışa dönüştürür.

Pekiştireçler öğrenmeıi kuvvetlendirir.

Pekiştirilmeıen uıarıcıları öğrenmek zorlaşır.

Öğrencinin kendi özellikleri ara değişken olarak önemlidir.





28. Okulunu bitirdikten sonra ticaretle uğraşan bir matematik öğretmeni kriz nedeniıle iflas eder ve öğretmenliğe geri döner. İşe başladığında bilgilerinin önemli bir bölümünü unuttuğunu fark eder.

Bu durumun nedeni aşağıdakilerden hangisi olabilirğ



Hoşa gitmeıen bilgiler unutulur.

Örgütlenmeıen bilgiler unutulur.

Kullanılmaıan bilgiler unutulur.

İki öğrenme birbirini unutturabilir.

Bellek ıitimi unutmaıa neden olur.





1.B 2.A 3.B 4.C 5.A 6.A 7.E 8.E 9.D 10.B 11.B

12.C 13.A 14.C 15.D 16.A 17.C 18.B 19.E 20.B

21.E 22.B 23.E 24.B 25.E 26.C 27.E 28.C



ALINTI



KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/egitim-bilimleri-karisik-cevapli-test-t-6717.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder