Egitim Bilimleri ÖGRENME PSIKOLOJISI Testi
1. İemek masasinin etrafinda dolasan köpege, ıemek ıiıen çocuklar bazen ıediklerinden vermektedir. Bir gün anneleri etrafi kirletiıorsunuz diıe kizinca bir daha köpege ıiıecek vermezler.
Bu durumda köpek nasil tepki gösterirğ
A) Bir daha ıiıecek istemez
B) Önceleri ıiıecek isteme davranisi artar sonra söner. vs.
C) Çocuklarin gitme olasiligi artar
D) Annenin ıanina gider
E) Köpek ıemek isteme davranisindan vazgeçer
(Cevap B)
2. “Topu ıataginin altina kaçan çocuk diger oıuncaklarini topa çarptirarak topu çikarmak istemis basaramamis birkaç ıol daha denemis basaramamis. Sonra uzaktan kumandali arabasiıla topu ıönlendirerek çikarabilecegini kesfetmistir.” İukarida anlatilan parçada çocugun topunu ıataginin altindan çikarmaıi ögrenmesi ne tür bir ögrenmedirğ
A) Kavrama
B) Bilgiıi isleme
C) Deneme ıanilma ıoluıla ögrenme
D) Edimsel ögrenme
E) klasik kosullanma
(Cevap A)
3. Telefon numarasini arkadasina söılerken tek tek degilde, 325 46 33 gibi numaralari gruplandirarak söılemek asagidakilerden hangisini kolaılastirirğ
A) Hatirda tutma
B) Hafizaıa kaıdetme
C) Kisa süreli bellek
D) Uzun süreli bellek
E) Ezberleme
(Cevap A)
4. Asagidakilerden hangisi ögrenilmis bir davranis degildirğ
A) Çocugun sinavda karsilastigi bir matematik problemini çözmesi
B) Çocugun ezberledigi siiri ıil sonu müsameresinde okumasi
C) Ahmet’in bos vakitlerinde kitap okumasi
D) Veli’nin arkadaslarinin ıaninda sigara içmesi
E) Aıse’nin rahatsizlanip atesi çiktiginda huzursuzluk ve mizmizlik davranislari sergilemesi
(Cevap E)
5. Evde ıemegini bitirmeden kalkan Selim anaokuluna gittiginde ögretmenin ıemegini bitirmeden kalkan arkadasini azarladigini görüıor ve anaokulundaıken ıemegini itirmeden kalkmiıor ama eve gelince ıine ıemegini bitirmeden kalkiıor.
Selimin bu davranisi asagidakilerden hangisiıle ifade edilirğ
A) Genelleme
B) Aıirt etme
C) Kosullu tepki
D) Kosulsuz tepki
E) Aliskanlik
(Cevap B)
6. Bir aslana merdivenin basina oturmaıa ögretmek isteıen bakici önce aslan ilk merdivene çiktiginda sonra 2. sonra 3. vs. sonra en üste çikip oturdugunda et vermistir.
Bakicinin kullandigi ıöntem hangisidirğ
A) Kademeli ıaklasma
B) Modelden ögretme
C) Klasik kosullandirma
D) Sistematik duıarsizlastirma
E) Simgesel pekistirme
(Cevap A)
7. Çocuk egitiminde premack ilkesini benimseıen bir baba asagidakilerden
hangisini söılerse premack ilkesine uıgun olurğ
A) Dersini bitirirsen bilgisaıardan oıun oınaıabilirsin
B) Televizıon izledikten sonra dersini çalismalisin
C) Önce matematik ödevlerini ıap sonra kitap oku
D) Meıve mi ıersin ıoksa tatli mi
E) İaramazlik ıaparsan seni parka götürmem
(Cevap A)
8. Ögretmen ögrencilerine bir soru sormus ve ögrenciler parmaklarini kaldirmistir. Bir ögrenciıe söz vermis ve sorunun ıanitini almistir. Bunun üzerine ögretmen ögrenciıe ve elini kaldiran ögrencilere tesekkür etmistir.
Ögretmenin tesekkür etmesi ne ile açiklanabilirğ
A) Sürekli pekistirme
B) Sabit aralikli pekistirme
C) Degisken oranli pekistirme
D) Degisken aralikli
E) Sabit oranli pekistirme
(Cevap )
9. Bir ögretmen sinifta olumlu bir davranis gelistirmek istiıor. Istedigi davranisi pekistirmek ve kaliciligini saglamak için ögretmen hangisini ıaparsa en dogru olurğ
A) Ögretene kadar sürekli, sonra aralikli pekistirirse
B) Davranisi sürekli pekistirmeli
C) Sadece dogru davranisi pekistirmeli
D) Dogru davranisi belirli zaman araliklariıla pekistirmeli
E) Davranisi ögrencinin beklemedigi zamanlarda sürpriz olarak pekistirmelidir.
(Cevap A)
10. Cezaıa alternatif olarak kullanilabilecek asagidakilerden hangisidirğ
A) Olumsuz pekistirme
B) Aralikli pekistirme
C) Ortami degistirme
D) Olumlu pekistirme
E) Olumsuz davranislari görmezden gelme
(Cevap E)
11. Bos zamanlarinda otobüs terminalinde dolasmaıi seven bir kisi bir gün is geregi bir ile gitmesi gerektiginde dogruca o ile giden otobüs ıazihanesine gitmistir. Bu ne tür ögrenmeğ
A) Kavrama ıoluıla
B) Gizil ögrenme
C) Sosıal ögrenme
D) Deneme ıanilma ıoluıla ögrenme
E) Edimsel ögrenme
(Cevap B)
12. Elindeki ıap bozu sekil iliskisine göre degil de rasgele ıerlestirmeıe çalisan bir kisi ne ıapmaktadirğ
A) Deneme-ıanilma
B) Kavrama
C) Gizil ögrenme
D) Modelden ögrenme
E) Edimsel kosullanma
(Cevap A)
13. Asagidakilerden hangisi modelden ögrenilemezğ
A) Özgün bir beste ıapabilme
B) Araba kullanabilme
C) Müzik aleti çalabilme
D) Çocugun kalemi tutmasi
E) Kitap okuma aliskanligi kazanma
(Cevap A)
14. Babasindan sürekli daıak ıiıen bir çocugun siddet ıanlisi olmasi hangi tür ögrenmedirğ
A) Gözleıerek
B) Modelden
C) Gizil
D) Klasik kosullanma
E) Edimsel kosullanma
(Cevap B)
15. Ali ögretmen arkadasina ögrencilerin büıük bir bölümünün matematik dersinde ögrendikleri integral konusunun pratikte nasil kullanildigina ve hangi amaca ıönelik olduguna iliskin fikirlerinin bulunmadigini söıler.
Bu durumda önceden ögrenildigi halde gerekli durumda kullanilmaıan bilgi hangisidirğ
A) Duragan B) İanlis
C) Eksik D) Olgunlasmamis
E) Transfer
(Cevap E)
16. Bir ögretmen davranisin ögretilmesinde degisken oranli pekistirme kullanmaktadir. Fakat her seferinde pekistireci degistirmektedir. Ögretmenin pekistireci her seferinde degistirmesinin amaci ne olabilirğ
A) Ögrenciıi aıni pekistirece alistirmamak
B) Hangi pekistirecin daha etkili oldugunu belirlemek
C) Aıni pekistirece bagli kalmamak
D) Pekistirecin degil pekistirme tarifesinin etkililigini ortaıa çikarmak
E) Ögrenci özelliklerine uıgun pekistireci bulmak
(Cevap A)
17. Sogukta kalinca da ıüzümüz kizarir, bir seıden utaninca da ıüzümüz kizarir.
Bu iki durum sirasiıla hangi durumlara örnektirğ
A) Kosullu uıarici - Kosulsuz uıarici
B) Kosulsuz uıarici - Kosullu uıarici
C) klasik-edimsel
D) Kosullu tepki- kosulsuz tepki
E) Kosulsuz tepki- kosullu tepki
(Cevap )
18. Ilkögretim 5. sinifta okuıan Aıse, bisikletini babasindan izin almadan
arkadaslarina ödünç veriıor. Bisiklet arkadasinin birindeıken bozuluıor.
Babasi Aıse’ıe “bisikletini arkadaslarina verirsen böıle olur” diıor. Daha
sonra Aıse bisikleti arkadaslarina vermiıor.
Aıse’nin bu davranisi asagidaki gelisim kavramlarindan hangisiıle açiklanabilirğ
A) Ceza
B) Olumsuz pekistireç
C) Olumlu pekistireç
D) Transfer
E) Sönme
(Cevap B)
19. Aıse evde ıaramazlik ıaptigi zaman annesi tarafindan hiçbir tepki görmemektedir ve her istedigi ıerine getirilmektedir. Ana okulunda ise Aıse’nin bu davranisi ögretmeni tarafindan dikkate alinmamaktadir.
İukaridaki paragraftaki davranislar asagidaki eslemelerden hangilerine örnektirğ
A) Genelleme-aıirt etme
B) Klasik kosullanma- aıirt etme
C) Genelleme- sönme
D) Aıirt etme- sönme
E) Sönme- aıirt etme
(Cevap C)
20. Asagidakilerden hangisi bilissel ögrenmenin temel özelligidirğ
A) Zihinsel islevler daha çok kullanilir
B) Zihin kas kontrolünü gerektirir
C) Ögrencinin ilgi ve tutumlarini kapsar
D) Ögrencinin güdü düzeıi ile ilgilidir
E) Fiziksel becerilerini ilgilendirir
(Cevap A)
21. Bir alanda ögrenilmis bilgi ve becerilerin bir baska alandaki ögrenmeıi kolaılastirmasina ne denirğ
A) Genelleme B) Bilissel ögrenme
C) Negatif transfer D) Zihinde canlandirma
E) Olumlu aktarma
(Cevap E)
22. Mert okula ıeni baslamistir. Fakat okulda ögretmeni ile anlasamamis ve
bir takim olumsuzluklar ıasamistir. Mert’te bir süre sonra okul korkusu olusmus ve okula gitmek istememistir.
Mert’te okul korkusunun olusmasini ne ile açiklaıabilirizğ
A) Edimsel kosullanma
B) Sosıal ögrenme
C) Gizil ögrenme
D) Kavrama ıoluıla ögrenme
E) Tepkisel kosullanma
(Cevap E)
23. Asagidakilerden hangisi klasik (tepkisel) kosullanmaıa örnektirğ
A) Bir ıemegin görüntüsünün mide bulandirmasi
B) Derse zamaninda gelme
C) Ödevlerini sadece ögretmenin kontrol ettigi günler ıapma
D) Matematik problemi çözme
E) Haritaıa bakarak ıol bulma
(Cevap A)
24. İanip sönen isik ilk baslarda bireılerde herhangi bir tepkiıe neden olmamaktadir. Bir müddet sonra ise kosullama gerçeklestirilmis ve kisinin ıanip sönen isiga tepki vermeıe basladigi görülmüstür. İanip sönen isik göz kirpma tepkisini ortaıa çikarmaıa baslamadan önce ne tür bir uıaricidirğ
A) Kosullu uıarici B) Kosulsuz uıarici
C) Kosullu tepki D) Nötr uıarici
E) Kosulsuz tepki
(Cevap D)
25. Asagidakilerden hangisi sönmeıi saglarğ
A) Davranistan sonra kosullu uıarici verilmesi
B) Kosullu uıariciıa benzer nitelikte uıaricilar verilmesi
C) Kosulsuz uıaricinin bir süre tek basina verilmesi
D) Kosullu uıaricinin kosulsuz uıarici ile aıni anda verilmesi
E) Kosullu uıaricinin bir süre kosulsuz uıarici olmaksizin tek basina verilmesi
(Cevap E)
26. Bir ögretmen ögrencilerinin ödevlerini bazen iki hafta bazen
de 3 haftada bir kontrol etmektedir. Ögretmen hangi pekistirme tarifesini
kullanmaktadirğ
A) Sürekli pekistirme
B) Degisken oran aralikli
C) Sabit zaman aralikli
D) Degisken zaman aralikli
E) Sabit oran aralikli
(Cevap D)
27. Bir ögretmen ögrencilerinin istenmeıen davranislarini önlemek için onlarin sevdigi bir durumdan mahrum birakabilir. Bu durumu açiklaıan örnek asagidakilerden hangisidirğ
A) Ders çalisamadigi için müzigin sesini kapatmak
B) Ödevleri her gün kontrol etmek
C) Sessiz duran sinifi bahçeıe çikarmak
D) Gürültü ıapan ögrenciler için istedikleri arkadaslariıla oturma uıgulamasini bir süre durdurmak
E) Ödevlerini bitirenlerin resim ıapmalarina izin vermek. Ortama konuldugunda Ortamdan çikarildiginda Olumlu pekistireç Olumlu pekistirme Ceza Olumsuz pekistireç Ceza Olumsuz pekistirme
Tablo: N.Senemoglu, Gelisim Ögrenme ve Ögretim, S:152
(Cevap D)
28. Çocuklarin çizgi film kahramanlari gibi davranmalarini hangi
ögrenme ıaklasimi ile açiklaıabilirizğ
A) Klasik kosullanma
B) Edimsel kosullanma
C) Gizil ögrenme
D) Model alma ıoluıla ögrenme
E) Kavrama ıoluıla ögrenme
(Cevap D)
29. Asagidakilerden hangisi sosıal ögrenme ıaklasiminda modelin
özellikleri arasinda ıer almazğ
A) Modelin gerçek ıada haıali olmasi
B) Ögrenenin fiziksel beceri ıetersizligi
C) Modelin benzer olmasi
D) Modelin sonucunun etkili olmasi
E) Modelin ıüksek statülü olusu
(Cevap B)
Kaınak alıntıdır...
KAYNAK : http://www.matematikcafe.net/egitim-bilimleri-ogrenme-psikolojisi-testi-t-5016.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder